ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است
سرخط خبرها

سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟ | جزئیات عرضه اولیه سرخابی‌ها یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۱۰۰۹۸۴
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
  • ۲
سهام استقلال و پرسپولیس را چگونه بخریم؟ | جزئیات عرضه اولیه سرخابی‌ها یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بیش از یک میلیارد سهم از پرسپولیس و حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار سهم از استقلال روز ۱۵ اسفند از طریق عرضه اولیه در فرابورس به فروش می‌رسد.

مسعود سلطانی| شهرآرانیوز؛خیلی‌ها منتظر چنین روزی بودند، برخی‌ها درباره آن رویاپردازی کرده‌اند و البته برخی واقع بینانه به انتظار نشسته‌اند تا نتیجه کار معلوم شود. حذف استقلال و پرسپولیس از جریان رقابت‌های آسیایی هرچند در کوتاه مدت کام همه ما را تلخ کرد، اما شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ شاهد ورود سهام سرخابی‌ها به بازار سرمایه نبودیم و خصوصی سازی این دو تیم بازهم پشت گوش می‌افتاد.

اگر شما هم هوادار یکی از این دو تیم هستید و یا اعتقاد دارید سرمایه گذاری روی این دو باشگاه می‌تواند برایتان سودآور باشد. این گزارش را تا انتها بخوانید.


پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان روز ۱۵ اسفند سهام این دو باشگاه را خرید احتمالا از جنس توضیح بدیهیات است. با این حال شاید برای کسانی که تاکنون در بورس سهامداری نکرده‌ند چنین سوالی وجود داشته باشد.

نحوه خرید سهام سرخابی‌ها برای کسانی که کد بورسی دارند

برای شرکت در عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها باید کد بورسی فعال داشته باشید. یعنی در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشید و همینطور در یکی از کارگزاری‌های بورسی ثبت نام کرده باشید و پنل معمالاتی داشته باشید.

اگر جنین شرایطی را دارید کار برای شما ساده است. کافی است روز یکشنبه حساب تان را حداقل ۳۰۰ هزار تومان شارژ کنید و در بازه زمانی مجاز که از سوی سازمان بورس اعلام می‌شود نسبت به ثبت درخواست تان برای خرید سهام استقلال یا پرسپولیس و یا هر دو تیم اقدام کنید. معمولا بازه زمانی مجاز ثبت درخواست برای خرید سهام عرضه اولیه از ساعت ۹ تا ۱۲ است. پس استرس نداشته باشید، وقت به اندازه کافی هست.

بدون کد بورسی چگونه می‌توان سهام سرخابی‌ها را خرید؟

واقعیت غم انگیز ماجرا این است که اگر شنبه ۱۴ اسفند برای ثبت نام در سامانه سجام و همینطور یکی از کارگزاری‌های بورسی اقدام کنید، احتمالا با توجه به فرآیند‌های اداری این اقدام، روز یکشنبه ۱۵ اسفند هنوز حساب بورسی تان باز نشده و نمی‌توانید سهام سرخابی‌ها را بخرید.

اما بازهم جای نگرانی نیست. چراکه طبق روال قانونی بعد از به اتمام رسیدن مرحله عرضه اولیه طی روز‌های آتی نماد معاملاتی استقلال و پرسپولیس در روز‌های معاملاتی هفته و از ساعت ۸ تا ۱۲ قابل خرید و فروش است و شما می‌توانید در آن زمان اقدام به خرید سهام این باشگاه‌ها کنید. پس نگران نباشید چراکه فرصت برای سهامداری این دو باشگاه از این به بعد برای همیشه فراهم است.

جزئیات عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران با توجه به درج سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در تاریخ ۹ اسفند در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید شرکت مذکور ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلالح» با قیمت هر سهم جدید ۲۹۱ تومان در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ آغاز و به مدت ۳۰ روز و حداکثر تعداد برای هر کد ۱۰۳۰ سهم پذیره نویسی می‌شود.

با این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۶۰ میلیارد تومان وارد باشگاه استقلال می‌شود. همچنین سهم دولت در این تیم پس از افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۸۸.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. هر کد معاملاتی اجازه خرید ۳۰۰ هزار تومان از سهام سرخابی‌ها را دارد.

پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) به روش ثبت سفارش در نماد معاملاتی «پرسپولیسح» با قیمت هر سهم ۳۳۸۷ ریال در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ آغاز و به مدت ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. سقف خرید هر کد معاملاتی ۸۸۵ سهم است. بنا این افزایش سرمایه، مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان وارد باشگاه پرسپولیس می‌شود. سهم دولت پس از این افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
0
دردولت قبلی از نظر دولت جدیدبرای کسری بودجه با دستکاری قیمتی سهامی رابمردم با بالاترین قیمت غیرواقعی فروخت مثل پالیشی یکم اماسوال اینگونه مطرح است که حالا شما چرا سهام سرخابی را با قیمت واقعیش وازهمه بدترزیان ده را باده درصدفروخته می شود{شما هم دست توجیب ماکردی! شماهم فرقی بادولت قبلی نداری فقط فرقتان در عمامه سفیدوسیاهیش است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
0
قیمت اصلی سهام صدتومانه وسیصدتومان دست توجیب مردم کردنه انهم باشگاهای ورشکسته زیانده گرانفروشی دراین دولت مردمی برای چیست؟؟!!دردولت تدبیروامید برای کسربودجه بود؟؟؟!!!شما چرا؟چرا؟چرا؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->